قطعات خودرو

بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو ایران و جهان

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودرو سازی و افزایش روز به روز خودرو و نیاز انسان به این وسیله کاربردی، بیشتر از ۵۰۰ شرکت، مشغول تولید قطعات خودرو و لوازم جانبی خودرو در دنیا هستند که در بین آن ها چند شرکت معروف به تولید و عرضه قابل توجه قطعات ضروری صنعت خودروسازی پرداخته‌اند. در ادامه مطلب به معرفی شرکت های ایرانی و بهترین شرکت های خارجی تولید قطعات خودرو می پردازیم.

تولید قطعات خودرو

شرکت های تولید قطعات خودرو که در ایران شناخته شده اند، عبارتند از: لوازم یدکی ایران خودرو (ایساکو)، گروه تولیدی و صنعتی پارسیان ترمز،گروه صنعتی سرکان، شرکت های ایرکا، گروه بازرگانی الما، شرکت ولئو، شرکت امیرنیا صنعتی و تولیدی، سامفر،  طوس واشر و… هستند.

شرکت صنایع تولیدی کروز

در ایران تعداد زیادی از شرکت ها هستند که در حال تولید قطعات خودرو هستند ولی تعداد کمی جزء بهترین و معروف ترین شرکت ها، تامین کننده قطعه های اصلی و مهم خودرو و قطعات یدکی خودرو هستند.

یکی از با کیفیت ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، صنایع تولیدی کروز است. کروز از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و اکنون دارای ۳ کارخانه تولیدی بزرگ است. شرکت صنایع تولیدی کروز در سال ۹۷، در لیست ۱۰۰ شرکت بهتر ایران در بیست و یکمین سال همایش سازمان مدیریت صنعتی، خود را جای داد.

در شرکت کروز قطعه هایی نظیر قطعات تزئینی، قوای محرکه، چراغ، آینه، سیستم تهویه، بردهای الکترونیکی، سوئیچ و کانکتور، دسته سیم و … تولید می شود. از زیر مجموعه های کروز می توان به دو شرکت گسترش صنعت رانه و ایسکرااتوالکتریک اشاره کرد که هر کدام از آن ها در تولید قسمت های مختلف قطعات خودرو، مشغول به کار هستند. شرکت کروز دارای شرکای تجاری مانند، شرکت آلمانی، شرکت چینی و کره جنوبی می باشند.

گروه صنعتی سرکان

گروه صنعتی سرکان در زمینه تولید انواع فیلترهای روغن، فیلتر هوا و سیالات خودروهای سبک و سنگین فعال است. مجموعه سرکان با بیش از نیم قرن تداوم از سال ۱۳۵۵ و تجربه در حوزه خودرویی و این بازار فعالیت دارد. تولیدات گروه صنعتی سرکان با توجه به کیفیت و عملکرد مناسب، مورد استقبال همه اتو سرویس ها و رانندگان قرار گرفته است.

فیلتر سركان که زیر مجموعه گروه صنعتی سرکان می باشد، از اولین شركت های تولید کننده فیلتر است كه موفق به احراز استاندارد ملی ایران شده است. احراز گواهینامه مدیریت كیفیت براساس استاندارد ISO 9001 : 2008 , ISO/TS : 16942 از شركت معتبر و پرسابقهی  Bearou Vertitas BV فرانسه گواه این است كه توجه به كیفیت و مدیریت آن همگام با صنعت جهانی در فیلتر سركان جاری وساری است.

سازه گستر سایپا جزء دومین شرکت های تولید قطعات خودرو

شرکت سازه گستر سایپا قطعاتی مانند، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، ابزار کنترل و پانل وسایل نقلیه موتوری، قطعه های سیستم تعلیق ماشین، فرمان و ترمز خودرو و… را تولید می کند و یکی از بزرگ ترین زیرمجموعه خودروسازی سایپا، محسوب می شود.

تولید قطعات خودرو

تولید قطعات خودرو سایپا

شركت سايپا پرس در سال ۱۳۷۸بعنوان يكي از شركت هاي گروه خودروسازي سايپا به منظور توليد قطعات پرسي بدنه خودرو تأسيس شد. در حال حاضر اين شركت بزرگترين توليدكننده قطعات پرسي بدنه خودرو و خدمات برش كاري در خاورميانه محسوب مي شود و با بهره مندي از متخصصان و كارشناسان با تجربه توانسته است نقش مهمي را در عرصه صنعت و توليد كشور ايفا نمايد.

شرکت های تولید قطعات خودرو، ایساکو

این شرکت در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد. از فعالیت شرکت ایساکو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروش، خرید و واردات و صادرات انواع ماشین سواری

به تمام محصولات ایران خودرو و شرکت هایی که تابع آن هستند، بعد از فروش خدماتی را ارائه می دهد

معاملات بازرگانی و غیر بازرگانی انجام می دهد

با مشارکت افراد داخلی و خارجی و یا بدون آن ها، شرکتی را افتتاح می کند

هر عملیاتی که سودآور باشد، انجام می دهد

بیشتر از ۹۹/۹۹ دصد سهام شرکت ایساکو، متعلق به ایران خودرو است.

شرکت پارسیان ترمز

از شرکت های تولید قطعات خودرو که در جهان معروف و شناخته شده است می توان به پارسیان ترمز اشاره کرد. این شرکت ۵۰ سال سابقه دارد و هدف آن، تولید کردن انواع لنت ترمز دیسکی کفکشی، ماشین های سواری سنگین، بر اساس استاندارد های مدرن جهان و تحت لیسانس شرکت آلمان با  برند به نام TEXTAR است. محصولات شرکت پارسیان، با استاندارهای روز دنیا بوده و از کیفیت بالایی برخوردار اند و از طرفی عملکرد و قیمت خوبی نیز دارد.

گروه تولیدی الما

یکی از محبوب ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، الما نام دارد که در سال ۱۳۷۹، کار خود را در جهت آماده و تولید لوازم یدکی ماشین، شروع کرد. تا به الان شرکت الما، موفقیت های بزرگی رسیده است. در سال ۱۳۹۴، قطعات خودرو را با اسم تجاری الما، ساخت و توزیع کرد تا بتواند سطح فعالیت خود را رونق ببخشد و رضایت مشتریان و مدیران فروش را به دست آورد. در این زمان به خاطر توزیع قطعات با بسته بندی مناسب، مقاوم و با کیفت، تحویل سرموقع به یکی از بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو تبدیل شد.

گروه بازرگانی الما به دلیل اینکه قطعات خودرو را از بر اساس استانداردهای دنیا و از کارخانه های مشهور، عرضه می کرد، خیلی سریع موجب پیشرفت شرکت شد.

ولئو فرانسه، شرکت تولید قطعات خودرو

در سال ۱۹۲۳، در شهر اطراف پاریس، با تولید لنت ترمز و کلاچ در کارگاهی کوچک، این شرکت کار خود را شروع کرد.  با گذشت ۹۰ سال، شرکت ولئو به منظور شریک بزرگ برای خودروسازان دنیا، تاسیس می شود. جالب است بدانید که شرکت ولئو در ۲۹ کشور در حال فعالیت است. شرکت ولئو، در کشور کره جنوبی در سال ۱۹۸۸، برای تامین کردن قطعات خودروسازان آسیا، خاورمیانه و جنوب آمریکا، گروه کارخانه های خود را با اسم  PHC VALEO، افتتاح کرد. و اکنون در کشور کره جنوبی به یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو، تبدیل شده است. اکنون شرکت ولئو، ۱۲۴ کارخانه، ۳۵ مرکز توسعه، ۱۶ مرکز تحقیق و نیز ۱۲ سایت توزیع دارد. در ۲۹ کشور دنیا، هم اکنون، هفتاد و چهار هزار رو هشتصد نفر، در این شرکت معروف، مشغول به کار هستند. این برند در ایران نیز نمایندگی قطعات خودرو دارد.

از محصولات شرکت ولئو می توان به قطعات کلاچ، سیستم های ترمز، سرد کننده موتور، کنترل خطی، برق، برف پاک کن، کنترل داخلی، کنترل و تهویه هوا و چراغ ها، اشاره کرد.

ایرکا، شرکت های تولید قطعات خودرو

شرکت سهامی عام ایرکا پارت صنعت و شرکت سهامی خاص ایرکا پارت پویا، دو گروه این شرکت هستند.

شرکت سهامی عام ایرکا پارت صنعت

این شرکت در سال ۱۳۶۰ افتتحاح شد. کاربراتور، واتر پمپ، اویل ماژول، دریچه هوا، مانیفولد هوا، اویل پمپ و… محصولاتی هستند که توسط شرکت سهامی عام ایرکا پارت صنعت، تولید می شود.

از قدیمی ترین و معروف ترین قطعه سازان در ایران، می توان به این شرکت اشاره کرد. برای خط های تولید خودروسازان کشور، این شرکت قطعات اصلی را می سازد. از جمله این شرکت ها عبارتند از: شرکت خودروسازی ساپیا، ایران خودرو، رنوپارس، زامیاد.

این شرکت سازنده قطعات یدکی در ایران نیز می باشد. از خصوصیات شرکت سهامی عام ایرکا پارت صنعت، می توان مواردی نظیر، کیفیت بالا، هزینه قابل رقابت و تحویل به موقع کالا، را نام برد.

شرکت سهامی خاص ایرکا پارت پویا

در سال ۱۳۸۵ این شرکت تاسیس شد و تا به الان توانسته بازار قطعات یدکی شرکت های سایپا، ایران خودرو و رنوپارس را بیشتر کند. در خیابان اکباتان تهران، در سال ۱۳۸۸ شرکت سهامی خاص ایرکا پارت پویا، فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود را تاسیس کرد. این شرکت ارتباط مستقیمی با مشتریان برقرار می کند و به همین خاطر به خوبی توانایی پاسخ به نیازهای آن ها و تحویل به موقع کالا و همچنین خدمات بعد از فروش محصول، را دارد.

شرکت امیرنیا

از بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو می توان به امیرنیا اشاره کنیم که در سال ۱۳۶۹ در شهر تبریز از استان آذربایجان شرقی، شروع به کار کرد. فعالیت شرکت تولیدی صنعتی امیرنیا، در تولید و عرضه انواع قطعات سیستم فرمان و تعلیق، است. امیرنیا امروزه در خاورمیانه به یکی از بهترین و معروفت ترین شرکت های تولید کننده پیشرو قطعات یدکی ماشین تبدیل شده است. از علل های آن می توان به مواردی مانند گسترش زیاد محصولات، کیفیت برتر، هزینه خوب و مناسب در کنار مطالعات مشتری محور، اشاره کرد. محصولاتی که توسط شرکت تولیدی و صنعتی امیرنیا، ساخته می شود، بر اساس استاندارد های روز دنیا است. از جمله این استانداردها، خودروسازی ژاپن، انجمن ماشین آمریکا، استاندارد ملی ایران و… هستند.

شرکت سامفر از شرکت های تولید قطعات خودرو

یکی دیگر از معروف ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، سامفر است که در بازارهای داخلی و خارجی به تولید و طراحی سوئیچ های متنوع و سنسورهای الکتریکی و مکانیکی با کیفیت برتر و بالا، فعالیت می کنند. این شرکت در راستای بهبود مستمر و رضایت مندی مشتری، موفق به گرفتن گواهینامه ها و تاییدیه های متنوع از مرکز های پژوهشی و علمی و نیز بین المللی، شده است. از توانمندی های این شرکت در قسمت تحقیق و توسعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به وسیله بومی سازی تکنولوژی ساخت، تولید و عرضه کالا را با به وجود آوردن مزیت رقابتی ایجاد و ارائه می شود طبق استانداردهای بین المللی و خواسته و نیاز مشتریان، مهندسی معکوس و مجدد، طراحی و تکوین صورت می گیرد بر اساس خواسته های مشتریان و استانداردهای بین المللی، تمامی تجهیزات تولید، آزمایشگاهی و تست، طراحی و ساخته می شوند  به منظور طراحی محصول، دستگاه های تولید و تست، دانش فنی لازم و ضروری را به وجود می آورند به وسیله دانش روز، خط های تولید را بهینه سازی می کنند در زمینه طراحی محصول، به عنوان شرکت دانش بنیان صنعتی، فعالیت دارند

شرکت طوس واشر

انواع واشرجات ماشین های سبک و سنگین توسط شرکت طوس واشر تولید می شود که فعالیت خود را در سال  ۱۳۵۹ آغاز کرد و جزء بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو در جهان به شمار می آید. واشر منیفولد اگزوز، واشر سرسیلندر، انواع محافظ حرارتی و انواع واشرهایی که در موتور خودرو استفاده می شود، توسط شرکت طوس واشر تولید و ارائه می شود.

در سال ۱۳۶۳ این شرکت به منظور توسعه بیشتر و تولید محصولات بهتر و باکیفیت، موفق به کسب تاسیس کارخانه و موافقت اصولی شد. بعد از دریافت مجوزهای ضروری، تولیدات محصولات صنعتی خود را به مدرن تعویض کرد. در سال ۱۳۷۲ اقدام به تاسیس شرکت با نام خود، طوس واشر کرد و به فعالیت خود ادامه داد.

شرکت های ساپکو، ایران خودرو، مگاموتور، ایدم و ایساکو از مشتریان عمده این شرکت به شمار می آیند.

دنسو از بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو

انواع قطعات اتومبیل ها، کامیون ها و ماشین آلات سنگین، توسط شرکت دنسو تولید و ارائه می شود. این شرکت در سال ۱۹۴۹ به اسم نیپون دنسو فعالیت فعالیت را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۶ نام آن به دنسو تغییر یافت که در شهر کاریا، آیچی ژاپن، دفتر مرکزی آن قرار دارد. از زیر مجموعه گروه تویوتا می توان به شرکت دنسو اشاره کرد که در سال ۲۰۱۰ جزء بزرگ ترین شرکت های دنیا، در رتبه ۲۳۲ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت. اکنون این شرکت ۱۸۴ شرکت تابع و زیرمجموعه دارد که ۶۸ شرکت آن در کشور ژاپن، ۳۴ شرکت در آمریکا، ۴۸ شرکت در آسیا- اقیانوسیه و ۳۴ شرکت در اروپا است.

شرکت ان جی کا ژاپن

این شرکت با ۸۲ سال سابقه یکی از معروف ترین شرکت های تولید قطعات خودرو به شمار می آید. در شهر ناگویای ژاپن، در سال ۱۹۳۴ اولین شمع موتور توسط این کارخانه تولید شد. این شمع ها برای انواع متنوع ماشین ها تولید شده که از مزیت ها و خصوصیاتی نظیر بالا بودن قدرت و سرعت، مصرف کردن سوخت مناسب، استارت سریع و راحت، به کارگیری تکنولوژی تازه و طول عمر بالا را دارا است. این شرکت طبق تکنولوژی های بالای خود موفق به تولید انواع متنوع شمع های موتور سیکلت ها، ماشین های چمن زنی و اره موتوری، قایق های موتوری، ماشین های مسابقه و خودروهای سواری وانت، شده است. بیش از ۱۰۰۰ نوع شمع مختلف توسط شرکت ان جی کا ژاپن تولید و ارائه می شود که در کل دنیا شناخته و معروف است.

تولید قطعات خودرو مگنا

یکی دیگر از بزرگ ترین و معروف ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، کمپانی مگنا متعلق به کشور کانادا است.  این کمپانی با چند شرکت همکاری دارند که شامل فولکس واگن و تویوتا، جنرال موتورز، ب ام و، کرایسلر، تسلا و فورد می باشد. در شرکت کمپانی مگنا قطعات و کالاهایی مثل صندلی، سیستم های الکتریکی، آینه، قسمت های محرک و قطعات تزئینی ماشین، تولید و عرضه ک شود. این کمپانی توانسته به مبلغ ۳۲ میلیون و ۱۳۴ هزار دلار، در سال ۲۰۱۵، محصولات خود را به فروش برساند. به همین ترتیب رقابت سختی بین کمپانی مگنا و شرکت دنسو به وجود آمده است.

شرکت آلمانی کانتیننتال

شرکت کانتیننتال به تولید تایر و لاستیک خودرو های سبک و سنگین در جهان مشهور شده است. فعالیت این شرکت آلمانی بر روی ساخت قسمت های الکتریکی،  سیستم های ایمنی و ترمز، متعلقات شاسی و قسمت های محرک، است. شرکت کانتیننتال توانسته در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۳۱ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار، قطعات خود را به فروش برساند. امروزه این برند نیز به یکی از بهترین شرکت های تولید قطعات خودرو، تبدیل شده است.

کمپانی هیوندای موبیس

یکی از معروف ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، کمپانی هیوندای موبیس بوده که از زیر مجموعه های خودرو سازی هیوندای کره جنوبی به شمار می آید. محصولات موبیس اکنون برای دو شرکت هیوندای موتور و کیا موتورز است. شرکت کمپانی هیوندای موبیس در سال ۱۹۷۲ فعالیت خودش را شروع کرد و توانست در بین بهترین تولید کنندگان قطعات خودرو، قرار بگیرد و شناخته شود.

در این شرکت تولیداتی مانند، قطعات و تزئینات داخلی، لامپ ال ای دی، سیستم های هیبرید، کیسه هوا، انواع سنسورها و… صورت می گیرد. بیش از ۲۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵، فروش قطعات این شرکت بوده است. هیوندا موبیس در ایران نیز دفتر فروش دارد.

شرکت های تولید قطعات خودرو

آیسین، شرکت های تولید قطعات خودرو

برند آیسین قطعه ساز ژاپنی بوده که قسمتی از آن به شرکت تویوتا متعلق است. این کمپانی مهارت و تخصص خیلی بالایی در تولید گیربکس دارد. ساخت سیستم های الکتریکی، شاسی، سیستم های ترمز و قطعات پیشرانه برای انواع خودروها در این شرکت انجام می شود. شرکت آیسین توانسته به میزان ۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار دلار در سال ۲۰۱۵، محصولات خود را به فروش برساند.

شرکت ZF

این برند آلمانی مهارت زیاد و تخصص خاصی در حوزه تولید گیربکس ماشین را دارد. علاوه بر آن، ساخت سیستم های فرمان، تعلیق و ایمنی و متعلقات شاسی در این کمپانی انجام می گیرد. شرکت ZF در سال ۲۰۱۵ توانسته قطعات تولیدی مورد نیاز خودرو را به مبلغ ۲۹ میلیون و ۵۱۸ هزار دلار به فروش برساند. امروزه به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید قطعات خودرو تبدیل و شناخته شده است.

شرکت فاورسیا

یکی دیگر از بهترین و برترین شرکت های تولید قطعات خودرو، فاورسیا متعلق به کشور فرانسه است. این کمپانی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. در این شرکت تولید و ساخت، سیستم های مرتبط با آلایندگی خودرو، سیستم های الکتریکی و تجهیزات داخلی ماشین، صندلی و قطعات مربوط به آن، انجام می شود. طبق اعلام رسمی خود این شرکت، در سال ۲۰۱۵ میزان فروش قطعات خودرویی فاورسیا بیش از ۲۲ میلیون دلار بوده است.

شرکت های تولید قطعات خودرو، جانسن

این شرکت مهارت و تخصص کافی در ساخت صندلی و قطعات آن دارد. علاوه بر آن شرکت جانسن به تولید کالاهایی نظیر سیستم های الکتریکی ماشین و باطری نیز می پردازد. در سال ۲۰۱۵، مقدار فروش قطعات تولیدی این شرکت به مبلغ ۲۰ میلیون و ۷۰ هزار دلار بوده است.

جانسون کنترلز (Johnson Controls)  شرکت خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است. این برند در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات داخلی خودرو، تجهیزات تهویه ساختمان و اتومبیل، انواع باتری و باتری‌های اتومبیل فعالیت می‌نماید.

شرکت جانسون کنترلز در سال ۱۸۸۵ توسط پروفسور وارن اس. جانسون در وایتواتر، ویسکانسین راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای ۱٫۳۰۰ مرکز فروش در ۶ قاره است .

دفتر مرکزی این شرکت در شهر میلواکی، ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. شرکت جانسون کنترلز در سال ۲۰۱۳ در فهرست فرچون ۵۰۰ در رتبه ۶۷ از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. این شرکت در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ نیز رتبه ۲۵۱ از بزرگترین شرکت‌های جهان را به خود اختصاص داد.

لیر کورپوریشن

شرکت لیر مثل شرکت جانسن، مهارت و تخصص بالایی در تولید صندلی و متعلقات خودرو را دارد. علاوه بر آن در این شرکت، تولید سیستم های الکتریکی ماشین نیز صورت می گیرد. درآمد فروش محصولات این شرکت در سال ۲۰۱۵، به مبلغ ۱۸ میلیون و ۲۱۱ هزار دلار بوده است. امروزه این شرکت هم در میان برترین شرکت های تولید قطعات خودرو جهان قرار گرفته است.

شرکت ماریلی

دفتر مرکزی شرکت ماریلی در توکیوی ژاپن است و حدود ۶۰ هزار کارمند دارد. این شرکت در ۲۴ کشور، مشغول و دارای نمایندگی رسمی است. شرکت ماریلی تامین کننده قطعات خود و نیز قطعات مورد نیاز ماشین های سبک و سنگین را می سازد. در سال ۲۰۱۹ درآمد این شرکت به میزان ۱۶ میلیارد دلار رسیده و به یکی از معروف ترین و بزرگ ترین شرکت های تولید قطعات خودرو، شناخته شده است.

گودیر

این شرکت آمریکایی، در سال ۱۸۹۸ مشغول به کار شده و نیز مهارت و تخصص کافی در تولید لاستیک ماشین را دارد. دفتر مرکزی این شرکت واقع در اکرون آمریکا می باشد. شرکت گویر دارای ۴۷ مرکز تولید و ۱.۱ هزار مرکز خدمات تایر و ماشین، است. این شرکت توانسته در سال ۲۰۱۹ درآمدش را تقریبا به ۱۵ میلیارد دلار برساند و به یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین شرکت های تولید قطعات خودرو تبدیل شود.

گودیر موفق‌ترین تولیدکننده تایر در تاریخ مسابقات فرمول یک است و رکورد گودیر در این مسابقات، دست‌نیافتنی می باشد. به طور کل گودیر تولیدکننده انواع لاستیک‌ها، برای خودرو، کامیون‌های تجاری، کامیون‌های سبک، اتومبیل‌های مسابقه، هواپیما، تجهیزات کشاورزی و همچنین کلیه لاستیک‌های ماشین‌آلات سنگین، است. این شرکت در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد.

بزرگترین شرکت پخش قطعات خودرو

شرکت سرکان پخش ایرانیان اولین و بزرگترین شرکت پخش قطعات خودرو می‌باشد که تجربه‌ای ده ساله در زمینه پخش محصولات شرکت فیلتر سرکان را در رزومه خود دارد. این شرکت از همان ابتدا سعی بر این داشته تا تمام امور و فرآیندهای خود را با تکیه بر تجربه مدیران موفق و استفاده از نرم‌افزارها به روز پیش ببرد تا بتواند کالای مورد نیاز مشتریان در زمینه خودرو را تآمین نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *